1. Előszó
A Hilti vállalati kultúrájának az alapjai a tisztesség, bátorság, csapatmunka és az elkötelezettség a személyes fejlődés és vállalati növekedés mellett. A Hilti számára elválaszthatatlan kapocs van üzleti siker és a munkavállalók, az üzleti partnerek, a társadalom és a környezet iránti vállalati felelősségvállalás között. Ezért, a Hilti elvárja az üzleti partnereitől, hogy a Hilti Magatartási Kódex- el összhangban cselekedjenek, és kiálljanak ezen értékek mellett.
2. Elvárások
Beszállítóink elvárhatják a Hiltitől, hogy a Magatartás Kódexben megfogalmazottakat kivétel nélkül betartsa, és ezen értékek szerint éljen. A Magatartás Kódex megtalálható a honlapunkon: www.hilti.hu.
Az egyenlő bánásmód elvén, a Hilti elvárja a beszállóitól, hogy betartsák az ide vonatkozó helyi és nemzetközi törvényeket és szabályokat, illetve a Beszállítói Magatartás Kódexben meghatározott minimum követelményeket. Ez magában foglalja az exportra vagy újra-exportra vonatkozó korlátozásokat, a beszállító által nyújtott termék, adat, szoftver és informatika esetében.
A Hilti nem fogja azonnal megszakítani az üzleti kapcsolatot a Kódex egyszeri megszegése esetén, feltéve, ha a beszállító felmutat egy tervet, arra vonatkozóan, hogy szándékában áll a helyzet megoldása. Ha nincs jelentős változás többszöri szabálysértés után sem, a Hilti megszakítja az üzleti kapcsolatot.
2.1 Korrupció elleni elkötelezettség
A Hilti aláírta a Világgazdasági Fórum Társulás a Korrupció Ellen kezdeményezését (PACI) és az ENSZ Globális Megállapodás anti-korrupciós tételeit. A korrupció minden formája tiltott.
A korrupció előny/haszon/juttatás ajánlása, adása vagy elfogadása, közvetlen vagy közvetett módon, egy üzleti vagy hatósági döntés befolyásolása céljából.
A Hilti elvárása a beszállítóival szemben:
- Zéró tolerancia a korrupcióval szemben
- Tisztességes magatartás versenyhelyzetben és az üzleti kapcsolatokban
A beszállítóknak tilos:
- Megvesztegetni és megvesztegetést elfogadni
- Helytelen juttatást ajánlani, adni és kapni
- Pénzmosásban részt venni
2.2 Társadalmi felelősségvállalás
A Hilti aktívan részt vesz nemzetközi szinten olyan programokban, amelyeknek célja az üzleti élet etikai és társadalmi standardjainak javítása. Mint az ENSZ Globális Megállapodás aláírója, a Hilti elvárja a beszállítóitól, hogy hozzá hasonlóan, ők is betartsák a nemzetközi szabályokat, például az ENSZ Egyetemes Emberi Jogok Nyilatkozatát és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Egyezményét (ILO).
A Hilti elvárásai a beszállítóival szemben:
- Egészséges és biztonságos munkakörülmények biztosítása
- Veszélyes helyzetek megelőzése és vészhelyzetek hatékony kezelése, valamint termékbiztonság biztosítása
- Legalább a minimálbér fizetése, és túlóra kompenzáció az ide vonatkozó törvények és szabályok betartásával
Ami a beszállítóknak tilos:
- Gyermekmunka és kényszermunka igénybevétele (ILO Egyezmény 138 és 182 valamint 29 és 105)
- Etnikai, nemzetiségi hovatartozás, nem alapján, kulturális háttér, faj, életkor, fogyatékosság, vallási hovatartozás és szexuális beállítottság alapján diszkriminálni.
- Nagymértékben és hosszabb időtartamig túllépni a maximálisan meghatározott munkaórák számát (ILO Egyezmény 1 és 30)
- Korlátozni a munkavállalókat a szabad gyülekezési, együttműködési és kollektív alkudozás/lobbizás jogukban
- Mentális vagy bármilyen fizikai fegyelmezés és rendszeres bántalmazás
2.3 Környezetvédelmi felelősség
Mint az ENSZ Caring for Climate Egyezmény partnere, a Hiltinél a környezetvédelem és klímavédelem a mindennapi üzleti folyamatokban is jelen van.
A Hilti elvárásai a beszállítóival szemben:
- Törekvés szemét, levegő, talaj és víz kibocsátás minimalizálására
- Részvétel az anyagok és termékek újrahasznosításában
- Folyamatos fejlesztés a jobb energiafelhasználás érdekében a termékgyártás, termékkezelés, és szállítás területén
- Megfelelni a Hilti Vegyi Anyagok Kezelési Lista előírásainak
Ami a beszállítóknak tilos:
- A veszélyes hulladék kezelésére, tárolására és megsemmisítésére vonatkozó nemzetközi és helyi törvények és szabályok figyelmen kívül hagyása.
- Vegyi anyagok helytelen, környezetre ártalmas kezelése
3. Monitoring
A Hilti fenntartja a jogot arra, hogy ellenőrizze a meglévő és az új beszállítókat a tekintetben, hogy megfelelnek-e a Magatartás Kódexben meghatározottaknak.
Az ellenőrzést a Hilti és a beszállító közötti megállapodás alapján végezheti egy speciális, független szervezet. A Hilti és a beszállító közösen megegyezhetnek egy megfelelő szervezeten és időtartamon.
A Hilti tájékoztatja a beszállítót az ellenőrzés eredményéről.